26 Eylül 2016 Pazartesi

Ev Yapımı Ekolojik Deodorant


Maruz kaldığımız kimyasal kirlilikten bir nebze kaçabilmek için uzun süredir içinde alüminyum bulunmayan roll on kullanıyordum, sonra şurada rastladığım gibi karbonatı bir tuzluk içine koydum ve su/gül suyu ile koltuk altımı ıslattıktan sonra üzerine dökerek kullandım, kokulara katlanamadığım hamilelik döneminde bu yöntem çok işime yaramıştı. Doğum sonrası evde olduğum süreçte izlediğim bir programda Erkan Şamcı'dan öğrendiğim ev yapımı bu ekolojik deodorantı denedim ve memnun kalınca burada da paylaşmak istedim. 


Ev Yapımı Ekolojik Deodorant: 

1/2 çay bardağı kakao yağı
1 yemek kaşığı karbonat
1 yemek kaşığı mısır nişastası
1 tatlı kaşığı lavanta yağı (ya da kokusunu sevdiğiniz başka  bir yağ)


Kakao yağını benmari şekilde eritip diğerleri ile karıştırıyoruz, krem kıvamına getirdikten sonra kapalı bir kaba koyup buzdolabında bekletiyoruz. Ve deodorantımız hazır hale geliyor.


Tarif bu şekilde ama ben yaparken krem kıvamını elde etmek için malzeme ölçüsünden saptım, lavanta yağını da kokusu çok ağır olduğundan daha az koydum. Bir kaç deneme sonra ideal kıvam ve kokuya ulaşabilirsiniz. Eğer beklediğinizden sert olursa parmağınız ile biraz bastırarak alırsanız yumuşamaya başladığını göreceksiniz.

Küçük kavanoz, bitmiş krem kutuları ya da kullandığınız ürünlerini seyahatlarde yanınızda taşımanız için watsons/gratis gibi marketlerde satılan küçük kutuları kullanabilirsiniz, böylelikle küçük deodorantınız çantanızda fazla yer kaplamadan size eşlik edebilir.

Sizin de bildiğiniz başka doğal bir yol varsa paylaşırsanız sevinirim.
Mutlu haftalar!


8 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Bence de denemelisin Özlemcim, emzirme dönemi de önemli neticede:)

      Sil
  2. Veee bu güzeller güzeli kavanoz benim oldu, yuppi. Denemek için sabırsızlanıyorum, ellerine sağlık beybim;))

    YanıtlaSil
  3. Ben sadece karbonat kullanıyorum :) Bunu hazırlamaya kesin üşenirim, bilirsin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da oluyor ama bu daha bir ferah hissettirdi adından olsa gerek:) Ve bilirim üşenirsin:)

      Sil
  4. Çok basit bir tarif sanki, malzemeleri toplayıp denemek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kakao yağı yerine hindistan cevizi yağı da olur, basit gayet, dene Semi bence seversin:)

      Sil